דמוקרטיה במיטבה: אירוע לציון 50 שנות כיבוש יתקיים בכנסת

אהרן יעקב No Comments on דמוקרטיה במיטבה: אירוע לציון 50 שנות כיבוש יתקיים בכנסת

ח"כ עאידה תומא סלימאן (הרשימה המשותפת) יזמה אירוע לציון חמישים שנות כיבוש בכנסת ולאחר שהתנגד, יו"ר הכנסת נתן את אישורו

רחבת הכותל הדרומי
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

היזמה של ח"כ עאידה תומא סלימאן (הרשימה המשותפת) בה היא מבקשת לקיים בתוך אולמות מבנה כנסת ישראל אירוע לציון חמישים שנות כיבוש, מעוררת סערה. את האירוע, הרשימה המשותפת, מציינים במקביל לחגיגות יום ירושלים. בניין אחד, אלו חוגגים ואלו זועקים את טענת הקוזק הנגזל.

מטבע הדברים האירוע התקבל בהתנגדות בלשכתו של יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין וכפי שפורסם ב'ידיעות אחרונות', יו"ר הכנסת אסר על קיום הכנס בתוך אולמות הכנסת, ואליו הצטרף גם היועץ המשפטי של הכנסת אייל ינון. במכתבו אל ח"כ סלימאן הוא מבקר את ההחלטה לקיים את הכינוס ביום ירושלים, כאשר זהו יום שמדינה הכריזה עליו כיום חג אשר נחגג מידי שנה, והכנסת אף מקדישה לו ישיבה חיצונית מיוחדת, כהגדרתו.

ח"כ סלימאן מצידה מצהירה על כך שהיא מתעקשת על קיום הכנס במועד המתוכנן ובלי שינוי במטרות המוצהרות של הכינוס. לטענתה, יום ירושלים אינו יום חגיגי, אלא יום לחידוש המאבק נגד כיבוש ירושלים המזרחית (חידוש המאבק? נשמע לא סימפטי) ואולמות הכנסת אינם נכסיו הפרטיים של יו"ר הכנסת, וההתערבות בקיום המפגש ובתכניו היא התערבות פסולה ופגיעה חמורה בנציגי הציבור, וחבל שהיועץ המשפטי של הכנסת מעניק גיבוי ליו"ר הכנסת, דברי סלימאן.

אך חרף התעקשותו, יו"ר הכנסת חזר בו מהחלטתו לאסור את קיום המפגש, ובתשובת היועץ המשפטי, ינון, הוא מסביר שהייתה אי הבנה בנוגע למהות האירוע, המפגש מותר, והאירוע שלכתחילה חשבו שחה"כ מעוניינת לכנס עליו חלים כללים אחרים. אם כן במתכונתו הנוכחית אפשר לקיים את המפגש. ואכן מרכז המבקרים בכנסת הונחה להיערך לקראת האירוע הפרובוקטיבי.



0 תגובות